Olyan nehéz fogyni, Energiaforrások

olyan nehéz fogyni

Zátrok Zsolt 0 A magyar a világ túlsúlyos nemzetei közé tartozik. A túlsúly -amellett, hogy nehéz állandóan cipelni a plusz kilókat- a betegégek magas vérnyomás, cukorbetegség, ízületi panaszok, daganatok, autoimmun betegségek, stb.

Nem csoda hogy sokan próbálnak fogyni.

olyan nehéz fogyni

Ez azonban nem olyan egyszerű, mint a kilókat felszedni. Nézzük, hogy miért van így.

olyan nehéz fogyni

Energiaforrások A tested a működéséhez szükséges energiát az étkezéssel bevitt tápanyagokból állítja elő. Az ételeket az emésztőrendszer makro-tápanyagokra bontja, azaz szénhidrátokra, zsírokra és hogyan lehet fogyni a genetika alapján. A makro-tápanyagok minden grammja egy adott energiamennyiséget tartalmaz.

A különböző ételek mindegyike tartalmazza mindegyik makro-t, de mindegyiket eltérő arányban. Azaz minden ételben más a szénhidrát, zsír és fehérje arány. Tested energiaforrásai Normál esetben tested elsődleges energiaforrása a szénhidrát cukor. A szénhidrátok glikogén formájában az izmaidban és a májadban tárolódnak.

Amikor tele vannak a glikogénraktáraid, addig döntően szénhidrátokat égetsz.

Miért olyan nehéz számunkra a diéta betartása?

A zsírok lipidek formájában a zsírsejtekben találhatók. A tested csak akkor kezd zsírbontásba, ha a szénhidrát raktáraid kiürültek. Ilyenkor a zsírsejtekből lipidek kerülnek a véredbe, ahonnan az izomsejtek veszik fel őket.

A sejten belüli mitokondriumok ezek tested mini-erőművei állítják elő belőlük az energiát.

Miért olyan nehéz a fogyás?

Ha van cukor, akkor cukrot égetsz. Ha túl sok a cukor, akkor a feleslegből zsír keletkezik. Milyen gyors a váltás a cukor és zsírégetés között? A fenti leírása nagyon leegyszerűsített és egy pillanat elolvasni.

Fogyás Miért olyan nehéz a fogyás; MARVINSFITNESSBLOG

A valóságban azonban lényegesen lassabban történik meg az átállás cukorról, szírégetésre. Az, hogy milyen gyorsan vált át, az egyénenként változik. Minél egészségesebb az anyagcseréd, minél egészségesebbek a sejtjeidben levő mitokondriumok, annál gyorsabb az átállás. Egyhangú táplálkozás mellett az átállás akár néhány napot is igénybe vehet!

Miért átkozottul nehéz fogyni?

Diéta csalódás - miért olyan nehéz a fogyás

Fogyni azért átkozottul nehéz, mert napjainkban a táplálékok, az üdítőitalok, a nassolnivalók, édességek, egyáltalán a magyar táplálkozási szokásos nagy mennyiségű szénhidrátbevitellel járnak.

A reggeli, délelőtti és esti szendvics önmagában több cukrot tartalma, mint ami kellene.

EP15: A diéta maga a pokol? Nehéz fogyni?

A cukorral ivott kávé és tea, a kóla és egyéb cukrozott üdítőitalok adják a következő dózist. És még nem szóltam az ebédről, ami nulla zöldséget, de hatalmas adag rizs-burgonya köretet tartalmaz. Még a főzelékeket is zsíros -lisztes rántással készítik, hogy jó egészségtelen legyen.

A magyaros táplálkozás tehát szénhidrát-dömpinget jelent. Ebben a cikkben arról írtam, hogy mi kerüljön a tányérodra. Mindaddig, amíg van szénhidrát a véredben és a glikogénraktáraidban, addig nem égetsz zsírt. Ha viszont nem égetsz zsírt, akkor fogyni sem tudsz! Ebből következik, hogy a fogyást befolyásolja a bevitt szénhidrátok mennyisége és napi eloszlása, továbbá a metabolizmusod rugalmassága flexibilitása.

Kezdőlap Diéta csalódás - miért olyan nehéz a fogyás Fogyni - ez olyan könnyen hangzik, a megfelelő étrend és egy kis testmozgás mellett ez önmagában is működik, ha másként állítja, egyszerűen hiányzik a szükséges akaraterő. Túl sokan képzelik túl könnyűnek a fogyást, ezért nem csoda, ha a fogyókúrázási kísérletek csalódással végződnek.

Kevésbé rugalmas metabolizmus esetén több nap is szükséges lehet, mire a zsírbontás megindul. Fogyni akkor tudsz, ha a metabolizmusod anyagcseréd flexibilis. Minél gyorsabban reagál a tested a cukormegvonásra, azaz minél gyorsabban áll át zsír-metabolizmusra, annál sikeresebben lehet a fogyás. A szénhidrátok helyett zöldségeket és kisebb részben gyümölcsöket kellene fogasztani.

  1. Miért olyan nehéz számunkra a diéta betartása?
  2. Miért olyan nehéz a fogyás?
  3. Itt a magyarázat, hogy miért nehéz fogyni - HáziPatika
  4. Hogyan lehet fogyni gyorsan karcsúvá válni

Ütemezésre pedig alkalmazd a szakaszos böjtölést. A böjt szó jelentése ne zavarjon meg!

Miért olyan átkozottul nehéz fogyni?

Van egyféle önsanyargatás kicsengése, de szó sincs erről. A lényege, hogy a napirended úgy alakítsd ki, hogy a nap csak egy szűkebb időszakában egyél. Legelterjedtebb a os módszer. Azt jelenti, hogy olyan nehéz fogyni étkezéseket reggel 10 és este 6 közötti, 8 órás időszakban intézd. Ezen kívüli 16 óra alatt ne fogyassz semmit, csak vizet, teát.

Miért olyan átkozottul nehéz fogyni? - Dr. Zátrok Zsolt blog

Mivel este 8 és reggel 8 között eleve van 12 óra, így nem olyan nehéz betartani! Tapasztalataim szerint minimálisan órás étkezésmentes időszak szükséges ahhoz, hogy a zsírbontásra váltás megtörténjen. Ha például este 6 körül vacsorázol és legközelebb csak reggel 9 körül, megfelelő lehet a hatás. Hasznos, ha vacsora során már kerülöd, de olyan nehéz fogyni minimalizálod a szénhidrátokat.

Ez a táplálkozási szünet elég arra, hogy az egészséges metabolizmusú test zsírbontásba kezdjen. Nyilván az is fontos, hogy az összes kalória beviteled ne haladja meg az igényeid. Szenvedés nélkül követhető! Mivel tartósan, életmódszerűen végezheted, így nem fogod várni, hogy abbahagyhasd. Három fő pillére van. Nem kell energiamegszorítás, de ne vigyél be felesleges kalóriát sem.

olyan nehéz fogyni

Persze ne nassolj. Néhány tipp, ami segít fogyni: Fogyassz sok gyorsan fogyjon a karokon. Zömében tiszta vízet, esetleg herbateát.

Kávét csak mértékkel és cukor nélkül. A szénhidrátok tészta, chipsz, pizza, kenyér, burgonya csak mértékkel és ebédre kerüljenek a tányérodra.

Fogyni: miért olyan nehéz a fogyás!

Az étrended zömét zöldségek, telítetlen zsírok nem szalonna! A kalóriabeviteled ne haladja meg a szükségleted. Sportolj rendszeresen, kocogás, közepes tempójú futás, kerékpározás a legjobb. Este óra után tilos bármilyen étkezés, nassolás. Ha éhesnek érzed magad, azt csak a megszokás okozza. Foglald el magad. A kütyüket szeretőknek ajánlom a Lumen metabolizmus monitort.

Itt a magyarázat, hogy miért nehéz fogyni

Reggelente és olyan nehéz fogyni a nap folyamán mérhetsz vele. Egyszerűen a készüléken át kell beszívni a levegő, majd rajta keresztül kifújni. A kilégzett levegő elemzésével megállapítja, hogy a méréskor milyen alapanyagot éget a tested — cukrot vagy zsírt, esetleg mindkettőt. Nagyon hasznos visszajelzést ad arról, hogy megfelelő volt-e a táplálék összetétel és elég hosszú-e a táplálékbeviteli szünet.

Lehet, hogy érdekel