Fogyás kevesebb alvás

6 ok, amiért az alvás fogyaszt

Kevesebb alvás, nagyobb étvágy?

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

fogyás kevesebb alvás gyorsan elveszíti a has karját

Origo Pedig a tudósok szerint az alvás is legalább ennyire fontos. A felnőttek ajánlott alvási időtartama éjszakánként hét-kilenc óra, de sokan ennél kevesebbet alszanak.

Kapcsolódó cikkek

A legfrissebb kutatások kimutatták, hogy az ajánlottnál kevesebb alvás szoros kapcsolatban horizon fogyókúrás kuponok a nagyobb testzsírral és az elhízás fokozott kockázatával.

Bár arra kevesen gondolnak, de a nem megfelelő mennyiségű alvás is meghatározhatja, hogy mennyi a testzsírunk, valamint azt, hogy mennyi izomtömeget tudunk megtartani korlátozott kalóriatartalmú étrend mellett.

Sokan nem is gondolnák, hogy az alvás szorosan kapcsolódik a sikeres fogyókúráhozForrás: Pexels Egy most publikált tanulmány szerint ha egy kéthetes periódus alatt naponta körülbelül 5,5 órát alszunk, miközben kalóriaszegény étrendet folytattunk, akkor kevésbé hatékony a fogyásunk az éjszakai 8,5 órás alváshoz képest. Anyagcsere, étvágy és alvás Számos oka lehet annak, amikor a rövidebb idejű alvás magasabb testtömeggel jár és befolyásolja a fogyás végett tett erőfeszítéseinket.

Ide tartoznak az anyagcsere, az étvágy és az ételválasztás változásai.

fogyás kevesebb alvás lefogyok a depakote on

A szakemberek szerint az alvás ugyanis két fontos étvágyhormont befolyásol testünkben: ezek a leptin és a ghrelin. Előbbi egy olyan hormon, amely csökkenti az étvágyat, ezért ha magas a leptin szint, általában teltség érzet jelentkezik.

A testmozgás is fontos faktor, ami az új kutatások szerint az alvással egyenértékű szerepet játszik a megfelelő testsúly kialakításábanForrás: pexels. Ez a kombináció növelheti az ember fogyás kevesebb alvás, megnehezítve a kalória-korlátozás betartását, és valószínűbbé teszi, hogy túl sokat együnk.

Következésképpen az étvágyhormonok változásai miatti megnövekedett táplálékbevitel könnyen eredményezhet súlygyarapodást.

fogyás kevesebb alvás fogyás chicago il

Ez azt jelenti, hogy hosszú távon az alváshiány súlygyarapodáshoz vezethet az étvágy ilyen irányú változásai miatt. Tehát a kielégítő és jó éjszakai alvást érdemes minden eddiginél kiemeltebb prioritásként kezelni.

További cikkeink a témában

Az alváshiányos emberek gyakrabban nassolnak Az étvágyhormonok változásával együtt a csökken az alvás időtartama. A tudósok ebből arra következtettek, hogy az alvás hatással van az elfogyasztandó étel kiválasztására és arra is, hogy az agy hogyan érzékeli magát az ételt.

fogyás kevesebb alvás hifi karcsúsító bárok

Az alvás időtartama emellett szintén befolyásolja az anyagcsere folyamatokat, különösen a glükóz cukor anyagcseréjét. Ha ételt fogyasztunk, a testünk inzulint szabadít fel, amely segíti a vérünk glükózának a feldolgozását.

fogyás kevesebb alvás fogyhat idős korban

Az alvással is tehetünk megfelelő súlykontrollértForrás: Pexels Az alvásvesztés azonban ronthatja testünk reakcióját az inzulinra, csökkentve a glükózfelvétel képességét. És bár szervezetünk újra felépíti magát az alkalmi éjszakai alvásvesztésből, de a jelenség hosszú távon olyan egészségi állapotokhoz vezethet, mint az elhízás vagy a 2-es típusú cukorbetegség.

Néhány tanulmány kimutatta azt is, hogy egyetlen éjszakai alváskorlátozás csak négy órás alvás elegendő ahhoz, hogy rontja az egészséges fiatal fogyás kevesebb alvás inzulinreakcióját a glükóz bevitelére.

  1. Az anyagcsere növeli a fogyást
  2. Kevesebb alvás okozhat fogyást - Hizlal a kevés alvás! De hogyan? - HáziPatika
  3. Sokáig hitték, hogy a több műszakos munka, az állandó pörgés, a kialvatlanság súlyvesztéshez vezet, hiszen az effajta életmód nem kedvez a rendszeres táplálkozásnak, és plusz energiákat emészt fel.
  4. Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?

Testmozgás után kevesebbet eszünk Tekintettel arra, hogy az alváshiányos emberek fokozott étvággyal rendelkeznek és gyakran a jutalmazás érzésére törekednek az étkezéseik során, ezért általában magasabb glükózszintű ételeket választanak. A glükóz feldolgozásának csökkent képessége azonban csak tovább ronthatja a helyzetet.

Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

A felesleges glükóz mind a megnövekedett bevitel, mind a szövetekbe történő alacsonyabb felvételi képesség miatt zsírsavakká alakulhat és a szervezet zsírként tárolhatja. Ez együttesen vezethet hosszú távon felhalmozódáshoz, ami súlygyarapodással járhat.

A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat Újévi fogyókúra? A jó alvás segít sikerre vinni - Somnocenter Alvászavar következményei Képtelen lefogyni?

A rendszeres testmozgás egyre nagyobb hangsúlyt kapForrás: pexels. Testmozgás után az emberek ráadásul kevesebbet esznek, ami duplán jó hír, ha figyelembe vesszük a testmozgással ledolgozott kilókat. Az egészséges életmód elengedhetetlen része A kutatások azt is kimutatták, hogy a testedzés megvédhet az alváshiányból eredő anyagcserezavarokkal szemben, javítva a szervezet inzulinra adott reakcióját, ami korrigálja a glükózkontrollt.

Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?

Jó hír, hogy ezzel az egyszerű módszerrel is növelhetjük a fogyás sikerétForrás: pexels. A kutatók egyértelmű következtetése szerint tehát az étrend és a fizikai aktivitás mellett az alvásra is az egészséges életmód elengedhetetlen részeként kell tekinteni.

Lehet, hogy érdekel